Read ساعي بريد نيرودا by Antonio Skármeta Free Online


Ebook ساعي بريد نيرودا by Antonio Skármeta read! Book Title: ساعي بريد نيرودا
The author of the book: Antonio Skármeta
Edition: مسكيلياني للنشر
Date of issue: 2011
Loaded: 2413 times
Reader ratings: 4.4
ISBN: No data
ISBN 13: No data
Language: English
Format files: PDF
The size of the: 684 KB
City - Country: No data

Read full description of the books:



هي حقّا رواية بطعم الفاكهة، تبدؤها فإذا أنت متورّط فيها حدَّ المتعة، تنال من كلّ حواسّك و تسحبك إلى عالمها فلا تملك منها فكاكا قبل أن تقرأ الجملة الأخيرة. قد يعتقد البعض أنّ تشابك الأحداث و تشويق الوقائع هما اللذان يشدّان القارئ، لكنّ الحقيقة غير ذلك، بل هي على العكس تماما رواية شحيحة الشخصيّات قليلة الأحداث يمكن تلخيصها في كلمة نيرودا و هو ممَدَّد على فراش المرض ردًّا على ساعي بريده "ماريو خيمينث" وهو يسأله عمّا يشعر فيجيبه بكلّ بساطة: " أشعر بأنّي أحتضر. و باستثناء ذلك ليس هناك ما هو خطير." أيّة مفارقة أجمل من لعبة اللغة توحي و تسخر و تمكر؟ لغة هي النسيج و اللباس و الرّائحة و الالتباس. تلتبس عليك الأحداث فلا تعرف ما الواقع و ما الخيال و ما السّحر، و تلتبس عليك الشخوص و الشخصيّات و الأشخاص فتتساءل: من البطل؟ و لا جواب.. كلّهم أبطال و لا بطل.

نحن إزاء رواية علامة في تاريخ الأدب العالمي.علامة تؤكّدها الضجّة التي صاحبتها بعد أن تحوّلت الرواية إلى فيلم ثمّ إلى مسرحيّة و رُشِّحت إلى أكبر الجوائز العالميّة و تُوِّجت بالعديد منها.. علامة تنساب المتعة مع سطورها كخَدَر الحبّ في العروق لذلك فهي تكره القارئ المُهَذَب و تنشد قارئا شبِقـًا لا ينتهي من الصفحة حتّى يستزيد إلى أن يفقد الوعي ... أي يسترجعه.


Download ساعي بريد نيرودا PDF ساعي بريد نيرودا PDF
Download ساعي بريد نيرودا ERUB ساعي بريد نيرودا PDF
Download ساعي بريد نيرودا DOC ساعي بريد نيرودا PDF
Download ساعي بريد نيرودا TXT ساعي بريد نيرودا PDF



Read information about the author

Ebook ساعي بريد نيرودا read Online! Antonio Skármeta (born Esteban Antonio Skármeta Vranicic) is a Chilean writer, born November 7, 1940 in Antofagasta, Chile. He was born to Croatian immigrants from the Adriatic island of Brač, region of Dalmatia.

His 1985 novel and film[1] Ardiente paciencia ("Ardent Patience") inspired the 1994 Academy Award-winning movie, Il Postino (The Postman). Subsequent editions of the book bore the title El cartero de Neruda (Neruda's Postman). His fiction has since received dozens of awards and has been translated into nearly thirty languages worldwide.

Skármeta studied philosophy and literature both in Chile and at Columbia University in New York. From 1967 to 1973, the year he left Chile (first to Buenos Aires and later to West Berlin), he taught literature at the University of Chile.

In 1987, he was a member of the jury at the 37th Berlin International Film Festival.[2]

In 1989, after the end of Pinochet’s military dictatorship, the writer returned to Chile in order "to create political space for freedom". He hosted a television program on literature and the arts, which regularly attracted over a million viewers.

From 2000 to 2003 he served as the Chilean ambassador in Germany.

He teaches classes at Colorado College both in Santiago, and Colorado Springs.

In 2011 his novel Los días del arco iris won the prestigious Premio Iberoamericano Planeta-Casa de América de Narrativa, one of the richest literary prizes in the world worth $200,000


Reviews of the ساعي بريد نيرودا


DANIEL

Just a terrific book.

BOBBY

The best ... And the most interesting, bright, fascinating ...

ISABELLA

Phone number you need to drive to protect against robots. I wrote the number and downloaded without registering.

FREDERICK

Why do you ask me to drive a phone?

AVA

Black and White




Add a comment




Download EBOOK ساعي بريد نيرودا by Antonio Skármeta Online free

PDF: -.pdf ساعي بريد نيرودا PDF
ERUB: -.epub ساعي بريد نيرودا ERUB
DOC: -.doc ساعي بريد نيرودا DOC
TXT: -.txt ساعي بريد نيرودا TXT